Gick förbi en utomhusaffish på Kungsgatan igår på eftermiddagen. Avsändaren var Toyota och budskapet var helt enkelt bara en adress, iq.toyota.se
Eftersom jag är lite yrkeskadad så tog jag fram mobilen för att kolla vad man kunde hitta på http://iq.toyota.se trots att jag nästan visste svaret innan. http://iq.toyota.se leder såklart inte till en mobilanpassad sida utan direkt till en kampanjsida på Toyotas hemsida. Som dessutom använder flash. Och som har ett av de torraste uppmaningarna att ladda ner flash dessutom, " Denna webbplats utnyttjar mjukvaran Adobe Flash... gör som mer än 436 miljoner internetanvändare..."
Hade de inte varit trevligt om iq.toyota.se istället hade lett till en mobilanpassad sida eller kanske hellre att det fanns ett script som avgjorde om jag surfade med en mobil eller besökte sidan via en dator.
Varför inte utnyttja det faktum att jag var på språng och var intresserad av att veta mera om vad Toyota ville istället för att jag eventuellt skulle komma ihåg att kolla adressen när jag kom hem en halvtimma senare och istället var helt inriktad på vad jag skulle äta till middag. Fånga tillfället Toyota.
No Comments.