Crispin, Porter +Bogusky kommer att lansera en ny hemsida inom kort. För en kort stund så låg deras kommande sida uppe den inte helt svårutlistade adressen beta.cpbgroup.com (som för övrigt påminner mig om att lägga beta sajter på en lite svårare adress än så...).
Det var A Source Of Inspiration som hittade beta.cpbgroup.com och tog lite skärmdumpar på sidan innan den hann försvinna. Han konstaterar att CPB:s nya sida kommer samla kommuniktionen om och kring byrån genom att samla de anställdas flöden på Twitter, bilder från Flickr, fakta från Wikipedia och såklart massor av klientfilmer från YouTube. Det som framför allt slog mig var ett citat på sidan:
Nothing really groundbreaking, kind like PopUrls, but a reminder that the days of “immersive” Flash experiences are almost ending, at least in digital agencies land (see also Barbarian, Juxt Interactive, EVB and Big Spaceship). It’s all about multiple digital touchpoints and real time, these days.
Utan att sparka in öppna dörrar så kom jag och tänka på Forsman&Bodenfors nya sida lanserad i februari år och som jag dissade rejält i en tidigare post. Känner i sig inte till de byråer han refererar till, men visst är det så en hemsida till en modern webbyrå anno 2009 ska se ut? Får se om de står sig ända in i 2010.
No Comments.