Insikter och råd för en förbättrad upplevelse.

Upplever ni som företag problem med er webbsida eller digitala produkt? Levererar den inte förväntat resultat?

Det kan bero på att upplevelsen för användaren är dålig. En sida som är svårnavigerad, har ett otydligt budskap och där det är oklart för användaren vad hen ska göra, kommer inte att leverera vad ni önskar.

micro-illustration

Detta är mikro-konsultation

Hjälp när ni behöver det utan förpliktelser

Kanske kan “micro-consulting” var ett sätt att hjälpa er. Kortfattat innebär det att jag kan ge er helt nya insikter, kunskap och råd för hur användarupplevelsen kan förbättras.

“Micro-consulting” eller mikro-konsultation innebär snabb och effektiv hjälp vid behov, utan krav på upphandlingar, komplexa avtal eller fortsatta förpliktelser.

Så fungerar mikro-konsultation

Bestäm önskad dag och tid

Ni bestämmer vilken typ av mikro-konsultation ni behöver och betalar enkelt direkt här på sidan med kort.

Välj lämplig dag och tid utifrån tillgängliga tider. Konsultationen sker på det sätt ni vill, gärna videosamtal via Google Meet.

Innan konsultationen kan det hända att jag hör av mig för att be er förtydliga problemet.

En hemsida som uppdateras med ny funktionalitet, nya sidor eller ändrat innehåll utan en övergripande plan kan i förlängningen skapa problem och frustration hos användarna.

Rörig navigation

För många val för besökaren. Det är kanske en blandning av affärskritiska val och stödjande funktioner, men vad är vad?

Oklar hierarki

Gör det otydligt för besökaren vad som är viktigt och vad som är mindre viktigt

Oklart nästa steg

Vad är CTA (call-to-action). Vad ska besökaren veta och göra efter att ha besökt en sida?

Otydligt syfte

När och var i kundresan ska besökaren besöka den här sidan?

Dålig anpassning

Ingen eller dålig responsiv design gör det svårt att besöka sidan på olika enheter och skärmstorlekar.

Inkonsekvent design

Dåliga eller otydliga designval skapar oklarhet

Problem som inte kan lösas med mikro-konsultation

Som det hörs i namnet är mikro-konsultation anpassat för att kunna ge små bitar av feedback, insikter och råd för hur användarupplevelsen kan förbättras.

För att lösa mer komplexa utmaningar för affären, där det krävs djupare insikt i affären, fler insikter och djupare kunskap om målgruppen, målgruppens behov och beteende (baserat på data) kan mikro-konsultation vara en bra start, men inte den optimala lösningen.

Boka nu och få hjälp direkt

15 minuter

Gratis

Introduktion

Osäker på om mikro-konsultation är rätt för er eller om problemet är ett designproblem eller andra funderingar.

30 minuter

1000 kr + moms

Lilla

Problem eller utmaningar som ni själva funderat på och där ni eventuellt redan har ett förslag på lösningar. Omfattning av cirka 1-2 sidor.

60 minuter

1700 kr + moms

Mellan

Lite mer komplexa problem eller utmaningar som kräver delad insikt från data eller där lösningen är ett helhetsgrepp av sidan eller sidorna.

Anpassat

På offert

Stora

Komplexa problem som kräver insikter i affären, kundresor eller kundbeteenden och som kan kräva att vi träffas fler gånger än en.

För tillfället går det inte att boka 30 eller 60 minuter mikro-konsultation. Kontakta mig om ni är intresserade.

Lite mer om mig

johan-stenstrand-bw-square

Johan Jonsson

Senior Produktdesigner

Jag har jobbat över 15 år med webbsidor och appar för kunder av olika storlekar. En av mina styrkor är att jag kan se problem ur det lilla och stora perspektivet samtidigt. Både hur en knapp ser ut och är placerad till hur en sidas mål och del i kundresan påverkar användarupplevelsen.